11 Şubat 2015 Çarşamba

Duyarlı Olmak Bir Meziyettir...


Merhabalar,

Az önce Facebook'ta bir video izledim. Çok etkilendiğim için de sizlerle paylaşmak istedim. Video "Her şey Muharrem'e Engelsiz Bir gün Yaşatmak İçin "diye başlıyor. Samsung'un bir sosyal sorumluluk projelerinden biri. Bolca gizli kamera yerleştirerek bir işitme engelli arkadaşımızı izlemeye başlıyoruz. Ablası ile her zamanki hayatının bir gününe başlamak için apartmandan çıkarken görüyoruz onları. Diğer günlerden bir farkı yok Muharrem için. Ancak ablası ile yapılan işbirliği sayesinde bugün bambaşka bir gün bekliyor onu. Daha fazlasını anlatmayacağım çünkü o anları sizin izlemenizi istiyorum.   

Benim de işitme engelli bir kuzenim var. Benden bir yaş büyük. Ancak çocukluğumuz hemen hemen her gün birlikte geçmişti ta ki büyüyüp çevrelerimiz değişene kadar. O kadar hassas, o kadar iyi niyetli ki hala bile hayranlıkla izliyorum o güler yüzünün içtenliğini. Bizimkinden yani duyan insanlardan o kadar temiz bir hayatları var ki kıskanmamak elde değil gerçekten. Müthiş bir arkadaşlık bağları var her şeyden önce. Kadın erkek fark etmeden her daim el eleler. Acılarını, sevinçlerini, özlemlerini, umutlarını, masmavi bir bulutun içinde insanlığın kötülüklerinden sıyrılmış olarak yaşıyorlar. 


Eğer özenli ve dikkatli bir eğitim alırlarsa duyabilen insanlardan daha başarılı, daha öz güveli olabiliyorlar. Tecrübelerime dayanarak söylüyorum Sinem sayesinde birçok işitme engelli insanı tanıma fırsatı buldum hatta bir dönem onlarla çok vakit geçirdim. İçlerinde avukatlar, borsacılar, muhasebeciler, sanatla uğraşanlar ve daha aklıma gelmeyen birçok meslekte başarılı olanlar var. 



Biz duyan insanlara göre o kadar duyarlılar ki belki bu yazdığım yazı onlar tarafından okunursa çok özel ve anlamlı olacaktır. Taktir edilmeyi kim istemez değil mi? 




Başta Sinem ve canım oğlu Koray'ı çok sevdiğimi,tüm işitme engelli arkadaşlarımın o tertemiz yüreklerinden öptüğümü söylemek isterim.




Samsung'a bu çalışması için de çok teşekkür ederim. İzlerken çok duygulandım. Muharemm'in gözyaşlarının önemsendiğini hissettiği için çok değerli olduğunu biliyorum. Umarım herkese aynı duyguları yaşatmıştır ve umarım bu proje uzun soluklu olur.  




3 yorum:

  1. Bizler tam olduğumuzu düşünüyoruz onlarinda eksik ...ama onlarin duygulari ve diğer duyulari o kadar gelişmis ki kendimi onlarin yanin da hep eksik hissediyorum... ellerine sağlik canim ♥

    YanıtlaSil
  2. Onların sadece daha fazla sevgiye ve ilgiye ihtiyaçları var. Karşılık beklemeden hem de .Belki de biraz saygı bekliyorlar tam olduğumuzu sandığımız bizlerden. Videoyu izlerken ağlamaktan helak oldum.Nasıl da şaşırıyor nasıl da seviniyor canım kardeşimiz .Çok teşekkür ederim yorumun için canım. Saol varol ...

    YanıtlaSil
  3. ne kadar güzel bir post inanın duyarlılık çok önemli benimde işitme engelli bir arkadaşım var anlaşabilmek için sırf kursuna ble gitiştim:) bloğunu takibe aldı bende beklerim sevgilerle..

    YanıtlaSil